Shanghai (augustus 2012 tot ???)

Ni hao!

Zo... Daar ging ik dan! Na vele leuke maar ook gek voelende afscheidsfeesten werd ik op Schiphol ook nog eens door velen uitgezwaaid. Gaaf dat er zoveel mensen waren en bedankt dat jullie zo lief voor me zijn geweest. Afscheid nemen was het voor mijn gevoel niet echt, omdat ik weet dat ik jullie allemaal weer terug zie, maar toch.. Een tijdelijk afscheid is ook een afscheid.

Nog een keer zwaaien en toen door de douane gegaan waar Marieke, mijn collega van De Oranje Draak, op mij stond te wachten. Na een sigaretje, een Cosmopolitan en een zeer rustig iemand tegenover me, was ik klaar om te gaan.

Aeroflot is een beetje 'flut' maar ik ben veilig op Moskou aangekomen na drie uur en hier moest ik wachten, dus... Nog maar een drankje! Vervolgens konden we boarden voor de vlucht naar Shanghai en dit vliegtuigtoestel was al een stuk verzorgder. Marieke lag te slapen, ik zat films te kijken en uiteindelijk vielen deze acht uur ook wel mee. Heb me al wel bewonderd over het volk. Naast mij zat eendik chinees jongetje dat alleen maar cola, fanta en sprite dronken alles at wat we te eten kregen behalve de salade. Ze spraken geen woord Engels en wezen naar datgene wat ze wilden.Zijn moeder hield de telefoon voor hem vast terwijl hij aan het bellen was. Niet alleen dit verbaasde me, maar ik heb ook al kunnen genieten van het 'rochel-rituee;'. Eerst halen ze hun neus op (heel hard), vervolgens schrapen ze met dit snot hun keel en daarna spugen ze het uit in een bekertje. En wat er daarna mee gebeurt is me ontgaan.

Op Shanghai aangekomen verliep alles erg voorspoedig. De mensen op het vliegveld komen al erg autoritair over en roepen 'hurry, hurry'. Ik houd zelf enorm van tempo, maar dit was een beetje te opgefokt. Je kreeg geen verwarmend gevoel buiten de warme lucht van buiten om.Ik werd opgewacht door Judith (collega) die mij en Christa (de directrice) mee zou nemen naar Shanghai. Marieke werd door Berbeli opgehaald en naar Suzhou (een stad 80 km verder op) gebracht. De chauffeurs stonden al enige tijd te wachten terwijl ik genoot van mijn kop koffie, maar dit vinden zij geen probleem. Deze chauffeur heeft eerst Christa afgezet bij haar tijdelijke verblijf. Daar stond James (een makelaar) te wachten die mij ook verder zou brengen. Nu heb ik direct een afspraak met James gemaakt om naar appartementen te gaan kijken omdat mijn apartement nu tijdelijk is. Dus.. Zondag lekker huis-hoppen!

Ik zit nu in mijn appartement dat uitzicht heeft over hoge gebouwen al zit ik zelf op de 9de verdieping en dit eigenlijk weinig voorstelt voorShanghai. Vanavond een hapje etensamen met een collega. Eerst douchen en de stad verkennen!

Reacties

Reacties

Marsha

Fijn dat je veilig bent aangekomen. Maak er een mooi avontuur van! z

Marsha

x

Jer

Fijn dat je er bent! Hou ons op de hoogte van je avonturen. (al mag je sommige roggeldetails wel overslaan, aangezien ik dit s ochtends las!!)
X

Sas

Heerlijk beeldend beschreven, Lau. Xx

Marco

Leuk om te lezen en fijn dat je goed bent aangekomen.
Heel veel plezier en succes.

Groet Marco

jan voskamp

mooi dat je goed bent overgekomen Laura. Wij staan nu gepakt en gezakt voor Lanzarote. veel plezier.

mama

Lieve Laura, fijn dat je veilig bent aangekomen. Jos houdt ons goed op de hoogte en we hebben je vlucht gevolgd via flightradar24.com! Leuk zoals je de eerste indrukken beschrijft en ik hoop dat je dat vaak doet.
We skypen gauw, kus mama

Jos

Hey schat,

Leuk om weer een verslag van je te lezen! Aeroflot is dus blijkbaar prima te doen. Al is Moskou saai en dat eerste vliegtuig een beetje ouderwets?! Fijn dat je zondag al voor huizen kunt gaan kijken;)! Hopen dat die lekker nieuw en fris is. Was inderdaad gaaf en hartverwarmend om te zien hoeveel mensen er op Schiphol waren. Ik hou je op de hoogte van alles!

Hou van je! Liefs en een kus!

Kimmie

Ohhhhhh, hoe erg we je gaan missen.. Ik vind het toch enig!! Super Lau, ga ervan genieten! Van rochellende chinezen tot huis-shoppen & nog veel meer! Dikke kus

Wendy

Lau!
Supergaaf om een op zn laura's verhaal al te lezen!
Fijn dat je bent aangekomen en dat je zondag voor een 'huis' gaat kijken.
Nogmaals geniet en ik kijk uit naar je volgende verhaal/ avontuur.

Liefs xx

'Soof

Aaaai yes! Dikke roggelende chineesjes:)! Zalig!!! Lief, ben blij dat je Zo (aero)flot bent aangekomen! Heel benieuwd naar alles daar! Succes met huizenjacht! Ik hoop op de 148 ste etage of in elk geval nummer 148:)! Wanneer begin je officieel te werken met de draakjes?! Geniet daar kind!,

Das

Goed bijhouden hoor kan je misschien een boek van maken hihihi uitgeven en je bent binnen :-)
Enjoy lief en tot snel :-D (zo klinkt een jaar veel korter)

Peter en Marijke

Ook wij lezen met veel plezier over je reilen en zeilen in het verre oosten en hopen dat er nog veel verslagen volgen. Al een kamertje ,3 hoog achter, gevonden?
Wanneer begin je op school?
Geniet en houd ons op de hoogte ajb.
Liefs, Peter en Marijke

Noa en Lawa

Hallo juf Laura,

Heb je een leuke reis achter de rug? We missen je erg hier, blij te horen dat alles is goed gegaan! Hoe was het naast het Chineese jongetje? Als hij geen Engels spreekt.. Tja, dan moet je maar Chinees gaan leren!! Vindt je het wel leuk om les te geven in China, zo ver weg van je vertrouwde klasje? ;-)

Xxx-jes, Lawa en Noa ???

Malcolm en Jelle

Hallo juf Laura,

Heeft u een fijne reis gehad?
Wij missen u met de hele klas.
Maar hoe gaat het met u, en heeft u leuke klas?
Weet u al dat we uw verhalen voor het Leescircuit geruiken?
Wel nieuwe verhalen schrijven elke week.
NIET VERGETEN.

Gr. Jelle en Malcolm

doei tot volgend jaar en maak er goed jaar van.

doe de groete aan pingping

Kaj en Lars

Hallo juf Laura,

Heeft u een mooie reis gehad?
Kent u al wat woordjes in het Chinees?
En gaat het goed in Shanghai?
De klas mist u.
We hopen dat u snel terug komt.
Maar u moet wel wat woordjes in het Chinees kunnen zeggen als u terug komt.

Groetjes van Kaj en Lars

PS. doe de groeten aan DoPing!

Anne Romy M

Hallo juf Laura,
Heeft u een goeie reis achter de rug?
Heeft u een mooi apatement?
Iniedergeval missen we u heel erg!
Kunt u al een beetje chinees?
hoe is het met je nederlandse klas?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



Anne en Romy M

Winston en Timo

Hoi Laura,
heeft u al mooie chineese gezien?
en zo ja heet ie DoPing of HoeLang?
Is de klas leuk?
is het een grote school? en een grote klas?
mist u uw familie en Jos? maar je moet ons toch het meest missen!!!


Groetjes Winston :-) en Timo :)

Touria

Wat een leuk avontuur Laura!!! Echt stoer om in je eentje die kant op te gaan. Ik zou het niet kunnen, maar het lijkt me wel een geweldige ervaring. Geniet ervan en ik hoop nog veel verslagen van je te lezen. En veel succes met het inrichten van je appartement

Xxx Touria ( pabo Dordrecht ;-))

mike, monique en andersen

Leuk van dat chineese jongetje die alleen maar frisdrank dronk.Kunt u al een beetje chinees? En heeft u al verkering gevraagd aan PingPing?:)

Gr, Mike Monique en Andersen

Kamila en Elena

Beste Juf Laura, Ik hoop dat u het naar u zin heeft in china.U heeft een heel leuk en grappig avontuur meegemaakt en ook heel erg grappig van dat jongetje.
Over dat jongetje die alleen maar frisdrank drinkt dat is best wel grappig HAHA.Ik hoop dat de kinderen aan wie u les geeft veel hebben geleerd,ze moeten maar boffen met zo´n leuke juf.En we hopen dat u leuke,grappige en lieve kinderen heeft.Ik hoop dat u het nog steeds naar u zin heeft en misschien een keertje met de hele klas skype´n. Groetjes, Kamila en Elena.

Tara en Demi

Liefste Juf Laura, heeft u het naar U zin, of wilt U weer terug naar u huis wat wij hopen *_*. HIHI
Is er nog iets opgevalen aan de chineese !! HAHAHA
Bij ons in groep 8 gaat alllleeees gooeeeed!!!!!
Alleen we missen u heeeeeeeeeel erg.
Is het eten daar lekker of mist U het Nederlandse eten.
Heeft U nog leuken kinderen in U klas of wilt U weer bij ons voorin in de klas staan?

XxXxXxXxXxXxXjes U liefste oude klasgenootjes

Bjorn zonder schoudermaatje

hey juf heeft u het naar u zin daar of wilt u weer terug naar nederland??? en al doping en ping ping ontmoet????
heeft u ook al zo'n chinese outfit hier gaat alles goed en het huiswerk is makkelijker dan vorig jaar:) kunt u al een beetje chinees wij doen uw verhalen bij het leescircuit eerst lezen en dan typen dat doet iedereen en op welke verdieping zit uw nieuwe apartement is het mooi??
hoooouuudddoeee gr. bjorn zonder schoudermaatje

Rosella en Romy z

Hey juf , hoe gaat het met u met ons gaat het goed maar we missen je heel erg.Moest je erg lachen over dat dikke jongentje in dat vliegtuig? Heeft u ook al leuke foto's gemaakt? ohhh en bent u al bij de chinese muur geweest?
Hoe gaat het met lesgeven vinden ze begrijpend lezen een beetje leuk? ohh en heeft u ook al hond gegeten?Ons lijkt het heel vies.Gaat het een beetje met de taal of moet je allemaal gebaren taal doen. :) ohhja Bjorn Rosella en ik kwamen met een idee voor een filmpje dat u naar ons toe stuurt en dat u dan iets vertelt over Shanghai. :)
XxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXx Rosella en Romy.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!