Shanghai (augustus 2012 tot ???)

Voorbereidingen

Papiertje hier aanvragen, belletje daar naar toe, prikken halen, veel vragen per mail stellen. Op dit moment ben ik nog veel bezig met de 'laatste' dingen te regelen en dan ben ik nog niet eens aan het nadenken over wat er allemaal wel niet in mijn koffer zal gaan!

Op dit moment mis ik nog alleen mijn werkvisum en laatste vaccinaties (nog 2 te gaan...) en daarna mag ik mijn ticket gaan boeken. Ik wil graag op 4 of 5 augustus gaan vliegen zodat ik nog voldoende tijd heb om daar al wat te aklimatiseren.

Vandaag ben ik teruggekomen van de cursus die jaarlijks georganiseerd wordt voor alle mensen die in het buitenland werken. Stichting NOB (Nederlands Onderwijs Buitenland) had dit prima verzorgd en ik heb het erg naar mijn zin gehad. Gaaf om met zoveel verschillende mensen te praten over 'hun' land (er waren meer dan 250 mensen). Hier heb ik meerdere logeeradressen aan over gehouden, veel antwoorden gevonden op de 100.000 vragen die ik nog heb en ben ik nog enthousiaster over dat wat ik straks een jaar zal gaan doen.

Ik heb mijn directrice en twee leden van het bestuur ontmoet van De Oranje Draak en ook dit was zeer prettig. Ook metmijn collega's heb ik mogen kennismaken en op de laatste avond vloeide de wijn rijkelijk en werd en flink gedanst, dus ik maak me geen zorgen over het uitgaan daar. Christa, mijn directrice, start dit jaar op De Oranje Draak en vertelde mij dat ik op maandag t/m woensdag van 13:00-18:00 uur werk en op donderdag en vrijdag van 13:00-14:00 uur, dus tijd om Shanghai te ontdekken is er zeker. Ik zal taal gaan geven aan groep 3 en groep 7/8 en hier ben ik erg blij mee!

Jos en ik gaan aankomende week de zon opzoeken en hierna zal ik verder gaan met de laatste voorbereidingen. Ik hoop iedereen van wie ik nog geen afscheid heb genomen nog te zien, maar mijn agenda zit aardig vol, dus ik doe mijn best!

Reacties

Reacties

Jos

Hoi schat! Wat leuk dat je een site hebt waarop we je avonturen kunnen volgen! Succes met je laatste voorbereidingen! Kus

maris

He lau!
Leuk om je zo te kunnen volgen!! Succes met de laatste voorbereidingen en geniet in de zon! X

Marsha

Succes met de laatste voorbereidingen.
Ik kom je opzoeken :-)

Edwin

Succes met alles, weet wat er allemaal bij komt kijken om toegelaten te worden.
Tot snel ;)

Annette

lief zusje, leuk, deze site!! fijn dat we je (extra)kunnen volgen zo straks.
maar waarom staat er 'augustus 2012 tot ???'? die vraagtekens staan me niet zo aan...:P
kus!

Kim

Dit is toch enig! Alleen sluit ik me wel bij Annette aan... Die vraagtekens zijn nergens voor nodig! Zomer 2013 zit je weer lekker bij ons onder de plu in Nederland hoor ;). XX

Saskia

Een erg goed plan, deze site! Mooie werktijden trouwens :-) Heb je ook tijd genoeg om ons op de hoogte te houden van je leventje daar. xx

mama

Lieve Laura, ik ben blij met deze site! Hoe meer we van je horen en lezen als de in Sjanghai zit,hoe beter.
Ja, wat mij natuurlijk ook opviel waren de ????. Is het mogelijk om deze te verwijderen en er 2013 van te maken? Kus

Wendy

Hooii Lau!
Super leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen als je daar zit. Geniet nog van je vakantie hier (en waar de reis ook heen ging met de auto) en succes met de rest van de voorbereidingen!
Liefs Wendy

Janet

OOOOWWW spannend Lau!!!
Wat leuk dat je alweer zoveel meer te weten bent gekomen en dat je wat nieuwe collega's hebt ontmoet!

KUS

Dascha

Waarom nou die ????? in de titel?!!
Lieverd ik ga je super erg missen en de meiden nog meer maar we wensen je een super leuke en leerzame tijd toe en hopen toch echt dat die ????? 2013 zal zijn!

Dikke Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!